Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-10, 01:55   #82
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

kasein og eggproteinpulver har ikke samme effekt som whey,tror jeg. Har du testa?

Så vidt jeg har skjønt er myseprotein (whey) best å innta rett etter (muskeloppbyggende styrke-)trening fordi denne typen proteiner utskilles raskt i kroppen sammenlignet med melkeproteiner (kasein), og gir derfor musklene et mer umiddelbart påfyll av byggestoffer. Det er også derfor blodsukkernivået øker etter inntak av en typisk treningsproteinshake.
Proteinpulver/shake inneholder dessuten alltid karbohydrater, selv om det er lite; det er umulig å produsere noe som kommer opp i 100 % protein. (Andel fett og karbohydrater varierer sterkt fra produsent til produsent, så det kan lønne seg å undersøke næringsinnholdet og sammenligne produkter. På treningsforum på nettet finnes det masse info om ulike produsenter og produkter.

Det som det ofte er mindre fokus på, men som er minst like viktig, er sammensetningen av aminosyrer som finnes i proteintilskuddet og som avgjør hvor virksomt det er. Kvaliteten på produktet avhenger derfor mye av hvor mange og hvilke aminosyrer det inneholder.

For melkeprotein/kasein er det beste bruksområdet inntak like før sengetid. Fordi kasein utskilles mer langsomt i blodet enn myse, bidrar det i høyere grad til at fettforbrenningen og muskeloppbyggingen opprettholdes natten igjennom når man ikke inntar annen føde.

Eggeproteiner vet jeg ikke så mye om. Og soya har svært varierende kvalitet og det er vel stort sett anbefalt å holde seg unna soyabaserte proteintilskudd.

Please correct me if I'm wrong.

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat