Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-11, 22:56   #29
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Næringsinnhold Splenda

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Kilde: http://www.sweetpoison.com/aspartame-sweeteners.html Som nok ikke er helt upartisk, men som gir et bilde på hva mange mener om kunstig søtning.

Her kan du lese litt om hvordan det blir fremstilt og se hvordan klorbindingene ser ut. Sukkerindustrien står bak sucralose og det kan diskuteres hvor mye det ble testet før det gikk ut på markedet, som jo også skjedde med bl.a. aspartam.

Jeg tåler ikke splenda/sucralose for jeg er overfølsom for klor og for å sitere en professor i biokjemi der jeg tar doktorgraden: "Dette molekylet ligner ikke på noenting som eksisterer naturlig i denne verden. Jeg ville aldri tatt noe så unaturlig i min munn."

Meeeen det skal jo være "trygt" i moderate mengder, så det får jo bli opp til den enkelte om de vil bruke det. Det finnes litt av det i tagatesse, men foreløbig har jeg ikke reagert på den men jeg har heller ikke prøvd det i store mengder. Kun produkter søtet med Tagatose som jo er uten sucralose.

Jeg ble ikke noe redd etter å ha lest wikipedias omtale. Der fant jeg noe annet jeg ikke likte, nemlig dette:The FDA allows for any product containing less than 5 Calories per serving to be labeled as "zero-calorie". Det synes jeg er å holde forbrukere litt for narr. Kanksje fem kalorier er lite for noen, men likevel er det fem og ikke null.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat