Tråd: 20 kg ned?
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-11, 17:29   #142
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Dette var spennende!
Jeg driver med nesten det samme, uten å vite om det. Da jeg er en langsover uten like. Blir jeg ikke vekket så sover jeg til kvelden og da er det mange timer å faste da! Men jeg for dårlig til å legge meg tidlig, så det blir ikke så mange timer lell. Jeg tenker hver kveld at "nei, nå legger jeg meg så jeg slipper å spise noe mer ,da får kroppen lengere tid på seg til å forbrenne uten ny mat" men når jeg legger meg så ligger jeg på timesvis uten å få sove. Så neste natt legger jeg meg kl 3-5 eller noe bare fordi jeg vet jeg ligger like lenge allikevel, men da ender jeg opp med å spise nattmat.
Men tanken er fin! Om jeg får snudd om døgnrytmen min, så vil dette fungere perfekt for meg. Kanskje vi skulle prøve begge to og oppdatere om hvordan det gikk i forhold til vektnedgang? Jeg står litt fast nå og kunne tenkt meg å prøve ut noe nytt. Om vi begge gjør det så får vi jo to utgangspunkter, for alle er forskjellige så det hadde vært gøy å se om det går.

Jeg hadde samme problemet med søvn jeg også, fikk aldri sove før langt utpå natta og sov i timen osv, lå der å vrei meg, ble sulten, så gidda jeg ikke ordne noe ordentlig så jeg spiste nudler eller noe-.- Men så var jeg i japan og reiste hjem igjen, da satt jeg våken hele flyturen med vilje for da visste jeg at døgnrytmen ble fin når jeg kom hjem. Så når jeg kom hjem, var døgnrytmen fin, så gjorde jeg mitt beste i å vedlikeholde den, og når jeg begynte på lavkarbo, så ble alt veldig mye lettere. Så nå legger jeg meg 10-11 og står opp 6-7 hver dag

Vi kan jo teste det ut sammen, jeg leste en del om det for å være sikker. Og jeg tror jeg vil prøve 15timer faste inkl. søvnen. men klarer ikke bestemme meg om jeg skal ha fasten fra 17-08, eller om jeg skal ta den senere sånn 20-11 :s må tenke over litt hva som passer inn best i timeplanen min .... men tror jeg kommer til å ta den tidlig versonen, for jeg kommer hjem veldig sent om kveldene, og liker egentlig ikke å spise da for jeg legger meg så tidlig at det er ubehagelig å legge meg å sove stappmett. MAn kan jo velge når på døgnet man vil ha fasten selv da, men hmm.. leste om en her inne som drakk vann til frokost, lunch, LCHF middag og vann til kvelds og vann til alle mellommåltider og han var ikke sulten osv, og spiste seg god og mett på det ene måltidet han spiste..

men en plan jeg har tenkt ut i hode mitt:
faste fra 17.00 dagen før...
05.00: stå opp, drikke shake med grønnpulver > jogge/gå tur
08.00: spise frokost(stort måltid = mett)
14.00: lunch(litt mindre= tilfreds)
17.00: middag/kveldsmat(stort måltid = mett)
så har jeg styrketrening mellom 18-20 3-4 ganger i uka, og etter dem drikker jeg en proteinshake.

Skal reise hjem til familien i Trondheim om 11 dager, har jo gått ned 7 kg så dem merker det, men kunne tenkt meg å bare gått ned litt til så det vises mer, er litt artig når dem ser forskjell. Så har jeg kjøpt boka kjernesunn familie til mamma i bursdagsgave, og prøver å få hu til å endre på kostholdet til familien før lillesøstersen blir overvektig(er på god vei), så tenkte jeg skulle ta med meg bevis(meg selv) på at dette funker ;p

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat