Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-14, 12:21   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kunsten å balansere et måltid

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

du er jo selv går på en lavkalori-høyprotein-lavfettkur, da blir det litt snålt å skulle holde så innmari på kravene, helt i mot sunn fornuft....

Nå er det helt andre grunner enn selve vektnedgangen som gjør at jeg går på den kuren jeg gjør pr nå. Og så snart jeg får hormonene mine under kontroll skal jeg absolutt gå over til å live as i preach. har en samboer som lever slik nå, og han raser ned fortere enn jeg gjør på restriksjonene. Og min erfaring, etter å ha forsøkt Fedon, ketolyse, generell LCHF og ketolyse med skaldeman-tilnærming er at det var kun det siste som fikk kiloene til å slippe hos meg. Mer fett (fra kokosolje ol, ikke melkeprodukter), mindre proteiner og faktisk litt mer karbohydrater (ca 35g daglig). Og jeg er absolutt ikke alene om de erfaringene, før dette ble et kalorihysteri-forum var det tråder ala fettfestivalen o.l stadig vekk, og det fungerte for mange. Så lenge de passet på sammensetningen.
Så det du kaller sunn fornuft kan jo også være alt vi har lært opp igjennom, som alltis spøker i bakhodet?
Før, når denne typen sprøsmål kom opp ble man rådet til å strippe ned kosten, se på innholdet og kanskje følge atkins induksjon et par uker. Nå er det alltid: Se på fettet! Vær forsiktig, husk kaloriene!.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat