Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-06, 22:55   #31
Malin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Innlegg: 39
Malin er ny på veien

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Nille

TAKK TORKIL - FLOTT INNLEGG !

Du setter ord på de følelsene jeg har prøvd å gi uttrykk for i både min At Skaldemans erfaringer er hans erfaringer er det ingen som tviler på, og hva han har klart og hva han har oppnådd er ikke mindre enn fantastisk. Men at han i sin kamp for bedre helse og lavere vekt, - og i egenskap av undersøkende journalist aldri har lest om høyfett/lavkarbo metoden på forhånd, - vel, det er iallefall et hån i mot min intelligens, men ham om det.

Fant dette utsagnet når jeg leste Skaldemans innlegg jeg- så jeg tror nok dere har rett her ja, Nille og Torkil.

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Det är klart att jag inte använder de argumenten på ernaeringsexperter. År 2003 läste jag (på kanadensiska skattebetalares bekostnad) samtliga(!) rapporter som publicerats på engelska om fett/karbohydrater/kolesterol i kosten som jag kunde hitta. Det gör man genom att gräva sig ner i referenserna och sedan läsa referensernas referenser. Det tog nio månader. Då upptäckte jag att abstracts ofta inte överensstämmer med studiernas faktiska siffermaterial, de är alltså förfalskade. Jag upptäckte också att det inte finns något som helst belägg för dagens kostråd. Jag har skrivit en del om denna "grundforskning" i min bok.

De senaste åren har jag återupptagit mina mathistoriska studier och mina studier av gamla antropologiska skildringar. Där finns den substans som saknas hos den mutade vetenskapen. Jag kommer att skriva mer om detta i mina kommande böcker.

Jag är alltså välförsedd med argument för alla slags meningsmotståndare och jag vet att de så kallade vetenskapsmännen inte har ett smack att komma med. Men debatten om detta driver jag inte på den här listan. Det trodde jag inte var nödvändigt. Här ger jag korta och sammanfattade råd som hjälper människor att återvinna sin hälsa. Det är allt jag hinner med.

Sten Sture

Malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat