Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-10, 17:18   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Activia uten tilsatt sukker og Skyr

Hei,
Skal du være i ketose så er det viktig at du hovedsakelig får kh kvota di fra grønnsaker som vokser over jorda.
Så det sier seg selv at 6,6 eller 6,38 kh er i meste laget for ketogene dietter. Bare et lite tankekors så utgjør hver av disse over 30 % av dagsinntaket av kh dersom du ligger på 20 kh pr dag, det tar vel mye av grønnsakskvota di.
Mange på ketogen diett har som e tommelfingerregel at man ikke bruker matvarer/ingredienser som inneholder mer enn 5 g kh/100 g.

Bringebær, jordbær eller blåbær med pisket krem er noe som kan brukes i begrensede mengder. Sjekk også ut smoothie oppskrifter: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=125

Frukt er ikke ketosevennlig.

…men siden du ikke følger Ketolyse eller Atkins induksjon så er det vel helt opp til deg å finne ut hva du vil at din ketosemetodikk skal inneholde.

Min erfaring på ketolyse er at snacks eller mellommåltider er uaktuelt dersom jeg passer på å få i meg nokk fett i løpet av dagen.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat