Vis enkelt innlegg
Gammel 28-04-15, 17:54   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Er lavkarbo virkelig et sunt kosthold?

For det første
jeg gafler ikke inn på bacon, oster, biffer (som forresten IKKE er fete) og annen fettrik mat.
Jeg spiser variert. Middagene er som de alltid har vært det er bare det at jeg bytter ut poteter, pasta, ris og mais med mer grønnsaker.
I stedet for å spise brød så spiser jeg f.eks. chiagrøt, kyllingvinger, salat og sukkerfri sweet chilisaus eller koteletter med kalde grønnsaker eller røkelaks med majones , vårløk og asparges, etc.
Jeg spiser ifølge ernæringsfysiolog, endokrinolog og fastlege optimalt ut i fra helsa mi og har ingen mangler i det hele tatt, et perfekt kolestreol og ikke minst jeg kan balansere blodsukkeret mitt med kosten selv om jeg har diabetes type 1.
Jeg har brukt tid på å sette meg inn i dietten og jeg spiser ca 3500 kcal pr dag fordelt på 20-25 karbohydrater, 125 protein og 350+ fett.
For meg er dette optimalt, men vi er jo alle forskjellige

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat