Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-04, 20:11   #8
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Wink

Genialt på kjøkkenet!

Jeg har fått helt dilla på tørkede aprikoser de siste dagene, og de har lav GI ifølge Lindberg. Jippi!

Fikk en glimrende idè om å putte lovlige snacks jeg liker i gammeldagse norgesglass på benken på kjøkkenet. Jeg har også noen glass med "stål"lokk fra Ikea som så klart kan brukes til dette. Det blir egentlig veldig lekkert, og så innmari lurt å ha det lovlige snackset framme, sånn at det blir lettere å gripe til det enn noe ulovlig hvis sulten gnager. Da klarer i hvert fall jeg å tenke igjen hvis jeg får i meg noe hvis jeg er ulvesulten. Så er man klar for å lage et sunt og riktig måltid.

Tips til hva man kan ha i de lekre glassene med "snacks" på benken eller på en kjøkkenhylle:

tørkede aprikoser, valnøtter, teposer (grønn te), riktig kokesjokolade i ruter (kan være farlig å ha så tilgjengelig), ta av papiret på ulike proteinbarene og legg oppi, cashew-nøtter, macadamia-nøtter, Soja-snacks (gode - kjøper dem på helsekosten, smaker som peanøtter!,
Fedons mandelkjeks eller havrenøtter (nei - disse tror jeg må ligge i fryseren, det blir for lett å ty til dem), tørket tranebær - lav GI?(dette får jeg i min Maxi-matbutikk - nam! nam!) har lett etter Gi for tørkede tranebær i en time! på nettet - kan ikke finne det.

Noen som har flere tips til snacks?

Jeg er dessuten veldig for å la maten være estetisk! Det er utrolig hva som frister av mat bare det ser pent og fargerikt ut på tallerkenen.

marianne

PS ! På loppemarked har de overflod av norgesglass. Skynd dere nå før alle skjønner at de faktisk er trendy!

Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat