Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-04, 15:17   #3
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Takk for info, Nille. Har ikke hørt om denne oljen før, men det var spennende lesing. Oregano er jo en urt, og dersom man har snust litt på urtemedisin, så vet man at det er potente saker! Jeg er enig med Kristian at det trolig er gjennom å ta knekken på Candida at den kan virke vektreduserende. Candida Related Complex (CRC), er kjent for å være en "propp" på vektreduksjon. Andre mulige virkningsmekanismer kan være gjennom å minske inflammasjonstendensen i kroppen, og derved blir det frigjort mindre stresshormoner. Stresshormoner virker vektøkende, som har blitt diskutert tidligere i en tråd her på Karbojunkie.
Jeg har ikke hørt at antioksidanter i seg selv har innvirkning på vekt. Men kanskje er det et annet virkestoff i oregano som ikke er kjent? Kan ikke noen prøve da...? Være forsøkskaniner for oss andre.... Men det er vel som alt annet; Ikke alt virker på alle, men dersom det var AKKURAT det man trengte, så kan noe løsne.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat