Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-11, 02:41   #6
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Kostdoktorn på God Morgen Norge

Jeg var snill pike og spiste omtrent etter læreboka til Statens ernæringsråd. Jeg var slank og aktiv og likevel fikk jeg diabetes 1.
Da ernæringsfysiologen forklarte meg at for å kontrollere diabetesen / insulinbehovet skulle jeg fortsette å spise slik jeg har gjort i mange år, klødde jeg meg i hodet.
Etter å ha testet hvordan det er å leve på statens kostråd, fått følinger og altfor høyt blodsukkeri hytt og vær mange ganger til dagen, så slutta jeg å tro på at ernæringsfysiologene vet hva de prater om.
Nå rister jeg på hodet og ler av slike smarte mennesker som faktisk ikke vet hva godt dette kostholdet gjør for kroppen (og så er denne maten myyyyye mer smakfull enn en svett brødskive med syltetøy...)

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat