Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-12, 13:16   #48
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Re: Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ok, det er mulig du mener det, men det stemmer ikke for alle. Eller vil du påstå at en dame på 90kg som rir to hester pr dag, stelte dyr og annet gårdsarbeid og spiste 1600kalorier fortsatt spiser for mye. Dersom kaloriteorien stemmer 100%for insulinresistente, så burde ikke en aktiv kvinne i den vekta fortsette å øke i vekt( og JA alle mat ble bveid og telt). Det er slik jeg gikk opp alle mine kilo, jeg var aktiv, jeg spiste lite og fettfattig. Kaloriteorien sier jo at alle med den og den høyden og den og den vekta har det behovet for kalorier( basalforbrenning? Det tallet som man rgener med FØR man legger til trening, herdagssysler mm). Jeg har spist samme mat hele veien fra 64kg og opp til 137kg, og opp til noen og 100kg red jeg to hester hardt hver dag uansett vær.


Imse, hvis du la på deg 60-70 kilo på 1600 kcal om dagen med en aktiv livsstil, slo du ikke alarm? Slo ikke de runt deg alarm? Lenge før det gikk så langt? Hvis jeg gikk så drastisk opp i vekt på det inntaket og med det aktivitetsnivået ville jeg forlangt alt av utredninger, og ikke gitt meg før jeg fikk det, for jeg ville vært livredd for noe langt mer enn bare overvekt- en kropp som legger på seg slik med et slikt inntak/forbruk er det jo noe virkelig, virkelig galt med!

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat