Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-13, 17:56   #137
LilleTrilleMaren
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 7
LilleTrilleMaren er på en erverdig vei

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Uff. Skjønner det er frustrerende! Men jeg synes det er flott og voksent av deg å reflektere over disse tingene. Selv er jeg et såkalt "Toro-barn" hvor sikkert 50% av maten jeg fikk servert opp gjennom åtti- og nittitallet bestod av ferdigmat, da min mor ikke var noe særlig glad i matlaging. Men, vi spiste alltid middag sammen! Synes personlig det er litt trist at du går glipp av akkurat det, for det veide opp for den ellers noe moderate kvaliteten på selve maten hjemme, for det er fortsatt noe jeg ser tilbake på som noe hyggelig og samlende!

Men du er seksten år, og du kan, om du vil, jobbe litt ved siden av skolen. Og du kan tjene en god slump på frikort før du må betale skatt. Det gjorde jeg fra jeg var på din alder. Jeg vasket hytter på et skifjell hver søndag, og det gjorde mye for selvstendigheten min. Jeg vet ikke hvilke muligheter du har, men f.eks. en dag eller to i uka på en butikk/kiosk eller som avis- eller reklamebud, kunne det vært mulig? På den måten kan du tjene dine egne penger, og kjøpe inn den maten du selv ønsker å spise uten at foreldrene dine har noen god grunn til å blande seg inn. Selv flyttet jeg på hybel da jeg var seksten (på grunn av lang reisevei til videregående skole), men selv om jeg selv sto for maten, var ikke lavkarbo et særlig utbredt fenomen den gangen, og kostholdet bestod stort sett av nudler og knekkebrød.

Bare noen tanker! For om man ser stort på det, er du kjempeheldig som har begynt din kostholdsbevissthet så tidlig, da kan du faktisk slippe mange plager flere av oss begynte å få nettopp fra og med tenårene. Masse lykke til!

Jeg har levert noen jobbsøknader flere steder, men har ikke fått noen respons ennå, men det er vel bare å fortsette å skrive. Jeg får jo stipend nå, og en del av de pengene går til mat til meg og min kanin (det er ikke no billigmat til han heller, nei men et stipend er jo ikke akkurat ment til å rekke til så mye.. Er vel bare å fortsette å sende inn søknader og fly rundt å spørre, så dukker det vel opp en jobb, blir nok lettere til sommeren, hvor mange vil ha sommeransatte

LilleTrilleMaren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat