Vis enkelt innlegg
Gammel 24-07-06, 13:00   #1
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Ang. cottage cheese

Nå er ikke jeg på induksjon akkurat, men det er noe som alltid slår meg når jeg leser at man ikke bør spise cc på induksjon fordi det inneholder for mye karber.
Jeg har bodd i USA i 5 år (ikke nå, men 1996-2001) og husker cottage cheesen der, iallefall den magre varianten, der har de flere med forskjellig fett-og kaloriinnhold, inneholdt ca 5 karb pr 100 g. Den norske inneholder 1,5 g, så selv om en spise en hel boks a 300 gram, så blir det jo ikke mer enn 4,5 gram karbohdrat tilsammen. Kan dette være resultat av at Atkins jo tar utgangspunkt i amerikanske matvarer? At den norske cottage cheesen ikke er så ille på induksjon som den amerikanske?

Jeg bare lurer på hva dere andre mener om dette. Nille, du er jo en del i USA, har du noe formening om den norske kontra den amerikanske varianten av cc?

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat