Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-09, 15:20   #1
Minsten
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 57
Minsten er på en erverdig vei

Minstens chilisuppe

Har litt lyst å dele min chillisuppe med dere. Denne synes jeg er kjempegod, og kan nytes av alle i familien. Det går litt kjøttdeig i denne suppa, men jeg syns det er verdt det! Du må nok regne med at det går mer enn vanlig

Ingredienser:
500 gram kjøttdeig
1 liten løk, hakket
1 boks hakket tomat (3.5 kh pr 100)
1l vann
1 ss buljongpulver/okse fond eller 1 buljongterning
2-3 chilli (9.5 kh pr 100, men disse skal ikke spises, bare smaklegge suppa.)

Brun kjøttdeigen i en gryte sammen med hakket løk. Hell over vann (jeg har mindre enn en liter), og ha i buljong. Kok i en 10 min, og ha i tomat. La det putre.
Mens dette putrer i gryta, del chili i to, og skrap ut frøene. Legg de rett opp i gryta. (Jeg teller hvor mange 1/2 chili jeg har i, for da vet jeg hvor mange jeg skal fiske ut igjen )
La hele suppen koke i en 20 min, og smak underveis. Du velger selv når du vil ta ut chilien, men dess lengre den koker i suppa, dess sterkere blir det!

Når suppa er ferdig er det serveringsklart:
(Dette er for de som ikke går på lavkarbo også)
Ta en skål.
Ha i:
revet ost
en klatt med rømme
mais
lett knust nachos

Tilsett rykende varm suppe og la det stå 30 sek før du spiser. Ikke brenn deg på tunga

Jeg sløyfer nachos og mais, siden dette ikke er lavkarbo

Hvor mye vann du har i bestemmer du også litt, det spørs hvor "våt" du vil ha suppa.
Blir det litt for "hard core" med chili rett i suppa, kan du også ha en liten panne hvor du øser en liten del av suppa i, koker opp og koker chili i den. Så tar du ut chili og deretter tilsetter det som er i den lille panna i den store gryta.

Enjoy!

Minsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat