Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-11, 11:45   #16
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Kalorier pr dag

Nerthus.... nei, dette er egentlig fryktelig vanskelig. Jeg kan rett og slett ikke nok om det til å kunne si hvorfor du må så fryktelig langt ned på kcal når andre kan spise nesten det dobbelte og fortsatt gå ned. Mulig det har noe med hvor flinke cellene våre er til å sette i gang ekstra forbrenning. Ei heller kan jeg si om din kropp går i spareodus på 1200 kcal. Det eneste jeg vet er at jeg hater å føle meg sulten, og at de eksperimentene som har blitt gjennomført med lave kcal-inntak (ikke lavkarbo så vidt jeg vet) skremmer meg.

Så kanskje man bør finne seg et tilfeldig minste-inntak og ellers følge regelen spist-til-du-er-mett. På generell basis (og her finnes det så klart unntak, som deg selv) så tror jeg kroppen justerer opp forbrenninga i forhold til inntak av kcal på dette kostholdet.

Det er gjort tester på lavkarbokosthold (husker ikke om det var ketogent, men tror det), og man fant ingen betydelige forskjell i nedgang på de som spiste både 2000 og 3000 kcal (to randomiserte grupper som ble bedt om å spise så mye) og de som lå nede mot 1500. Har ikke Good Calories - Bad Calories her nå, så jeg kan ikke få sjekka det.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat