Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-06, 22:12   #5
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Kjerringråd mot forstuet tå?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Den er ikke brukket da?
.......... men hva med sånn Ibuxkrem?

Enig med Anne her. Få undersøkt om den kan være brukket.
Hvis ikke står det bl.a.noen gode kjerringråd om forstuvning av føtter (da må det vel også gjelde tær!?) i boken "Kjerringråd og homopatiske husråd.":

"Råd 1.:Arnica D6. Dette er et middel som nærmeste apotek kan skaffe deg. Uunnværlig i hjemmet. Passer for gul-blå, marmorert hud, med lemster følelse som brer seg til hele kroppen.
Løs 10piller i 1/2 glass vann. Ta en slurk hvert 10..min. i ca 2 timer. Gjenta flere dager om nødvendig.
Råd 2.:Arnica.tinktur. Denne tinkturen får du på apotek. Lag omslag med like deler tinktur og vann. Hevelsen går raskere tilbake.
Kombiner gjerne de to rådene ovenfor, det er mest effektivt.
PS.: Selv bruker jeg ofte Arnica på fotballspillere med godt resultat"

Så langt fra boken. Jeg har aldri forsøkt dette, men syntes det så ganske troverdig ut. Verdt å prøve, kanskje?

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat