Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-12, 13:13   #65
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Paleo/primal/steinalderkost

Egg? Hvorfor mener du det? Det er det jo lett for oss å finne i naturen. Eller tenker du at det er unaturlig for oss å spise egg året rundt?

Å se på hvordan de spiste her og der i verden og spesielt hvilke kombinasjoner av matvarer de spiste tror jeg også kan være lurt. Også der man ser at urfolk i dag, som fortsatt spiser slik de gjorde før i tiden, har overraskende god helse til tross for at de spiser helt "feil". Jeg tenker også at de som genetisk sett har sine røtter i en del av verden, kanskje er "programmert" til å fungere best med et visst kosthold og visse kombinasjoner mat, men det er bare en tanke da, aner ikke om det er noe hold i det.. Asiatene spiser jo mye karbohydrater, men mye sunt fett fra fisk, og lite mettet fett.. Mens urfolk mange steder i verden spiser mye mettet dyrefett, og veldig lite karbohydrater. I middelhavsområdet spiser de mye mer plantefett enn det som anbefales her iallefall, men også mye ferske grønnsaker og begrenset med raske karbohydrater, som kanskje hindrer fettet i å oksidere og stresse kroppen for mye. Alle disse gruppene er jo kjent for å ha hatt god helse selv om de spiser utrolig forskjellig.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat