Vis enkelt innlegg
Gammel 14-04-11, 19:56   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Når man øker karber.....

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Uff... nå er jeg muligens nebbete. Har vært oppe siden kl 05 og jobbet fra da og til sånn ca nå. Burde kanskje ventet med denne kommentaren/spm. til i morgen. Senest 08.03 hadde du jo dette spørsmålet selv ! Må jeg kjøpe nok ei bok ? Det deles villig ut råd til nybegynnere, jeg har fått noen og gitt noen. Men det blir liksom tyst som i graven når spm./eksempler om diettsammensetting på flere enn 20 karber blir stilt. Jeg håper jeg ikke er impertinent nå... for det mener jeg virkelig ikke. Men er dette vanskelig ? I beste mening...

Eh, men har du vært inne på optimal ernæring tråden?? Var det ingen svar der? Jeg har ikke gått gjennom den selv - men mente jeg fikk svar da jeg spurte? Eller tar jeg helt feil kanskje? (Det kan skje nemlig )

Du kan jo kjøpe optimal ernærings boka - men den er nok bare på engelsk. I tillegg får du veiledning i boka "Bedre uten brød" av Lutz som også ligger på 70 gram

Nå brukte jeg et par sekunder inne på emnet optimal ernæring og fant ihvertfall disse linkene i full fart:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25691 her er en tråd med dagsmenyeksempler

http://homodiet.netfirms.com/menu/day_one.htm denne linken til dagsmenyer fant jeg i en annen tråd under optimal ernæring her på forumet...

Og ja, Lutz operere med 6 brødenheter pr dag som skal være ca 72 gram karbohydrater... dette for at man ikke skal være nødt til å telle men kan anta mengder karbo etter brødenheter. Du kan fint spise 6 skiver brød hver dag på Lutz - men da kan du ikke spise NOE annet karbo. Du kan velge selv hvordan du vil bruke karbohydratene dine - noe velger og spise et par skiver

Om dette ikke er det du er ute etter - så får du si fra Nebbete eller ikke - siden jeg glatt fant svar på spørsmålet ditt i linken du allerede hadde fått fra arnakristin - så var det kanskje ikke grunn for å bli irritert

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat