Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-09, 17:41   #1
Lilli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 33
Lilli er på en erverdig vei
Unhappy

PCOS og blodsukker?

Hei.

Håper noen kan svare meg. Her er tydeligvis mange som har peiling på PCOS.
Jeg har PCOS og har time hos lege på mandag. Men jeg har fått ett kjempe problem. Jeg har lenge prøvd å gå ned i vekt noe som er skit vanskelig. Men jeg er flink å holde meg unna karbohydrater bortsett fra brød da. Det må jeg bare ha. Men det er ikke tilsatt sukker bare så det er sagt. Men problemet mitt er at blodsukkeret mitt daler fort ned til 3 å jeg får en slags føling. Jeg tok en sånn glukose belastning hos legen for litt siden å først var fastende blodsukker på 4,9 og to timer etter jeg hadde drukket sukker så var det ned på 3,7. Å jeg er da nær ved både å svime av og det som verre er.

Noen som kan forklare meg hva det kan bety? Jeg leste en plass at jo lavere sukker jo mer insulin har du. For det er jo insulinet som presser blodsukkeret ned? Men nå leste jeg akkurat det motsatte. Sukk....

Jeg har fått betydelige hjerte smerter også om jeg kan kalle det det. Det gallopperer som en gal å jeg går nesten i golvet. Spiser jeg noe med sukker så begynner det. Det er helt grusomt. Noen som har opplevd dette. Tror nok det kan ha noe med blodsukkeret mitt. Men hvordan og hvorfor?

Lilli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat