Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-16, 07:22   #16
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen fortelle meg hva som gjør folk så fiendtlig til LC?

Jeg tror det ofte har med uvitenhet og gjøre;
folk vet helt enkelt ikke hva et sunt lavkarbokosthold betyr.
Sier man lavkarbo, så tenkes det svært ofte ketolysekuren, eller proteinkuren, eller egg-kuren, etc.
Det er nå engang slik at velger man å spise svært ensidig, så er det ikke akkurat det sunneste enten man lever på grandis eller kun kjøtt og fett.
Det blir heller ikke så veldig bra utgangspunkt når noen lavkarbere påstår at sukker og stivelseholdig mat er gift. Selvfølgelig reagerer folk på påstanden om at poteten deres, eller brødskiva, er giftig. Det er den ikke, om man har en frisk kropp. Ingen påstår at sukker er sunt, men derfra til å påstå at det er gift er et langt sprang.
Slike påstander har nok ødelagt mye for ryktet til lavkarbo.
Selv lever jeg ketogent med mange matvarer utelatt fordi jeg både har dia 1 og ikke tåler insulinen skikkelig og også fordi jeg er multiallergiker.
Anbefaler absolutt ingen jeg treffer å leve slik jeg må resten av livet, men påpeker ofte at alle ville hatt godt av å kutte ned noe på søtt.
Det er de aller fleste enige i er sant, og da pleier oftest diskusjonen om lavkarbo å dabbe av.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat