Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-11, 10:15   #14
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Næringsinnhold Splenda

Opprinnelig lagt inn av isolde, her.

Sukrin har en bismak som jeg ikke klarer. Splenda er veldig likt sukker på smak, men er sikkert ikke sundt.....Er det noen som har forslag på noe som ikke smaker som sukrin, men som er mindre usunt enn splenda?

Jeg bruker en blanding av stevia (høy kvaliet) og sukrin og synes det fungerer utmerket.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.


Tilføyelse: Splenda er da basert på Sucralose som ikke gir nett karber, er det ikke det da?

Sucralose gir vel ikke nettkarber som du sier, men Splenda er puffa opp med dextrose og/eller maltodextrin. Det er det som gir kalorier og karber.

Sitat:

Splenda contains a relatively small amount of sucralose, little of which is metabolized; virtually all of Splenda's caloric content derives from the dextrose or highly fluffed maltodextrin "bulking agents" that give Splenda its volume. Like other carbohydrates, dextrose and maltodextrin have 3.75 calories per gram.

Sitat:

Maltodekstrin er lettfordøyelig og opptas like lett av kroppen som sukker. Maltodekstrin laget av hvetestivelse kan ha spor av gluten og derfor være farlig for mennesker som lider av Cøliaki

Mange tror at Splenda er så bra for det er jo laga av sukker. Av klorbleika sukker ja, der tre naturlige OH-grupper er byttet ut med tre klor-atom, noe som gir en kjemisk struktur som er svært unaturlig (i følge en professor i biokjemi). Selv tåler jeg ikke splenda for jeg reagerer på all kloren som er i.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat