Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-04, 10:43   #13
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

South Beach bygger på solide prisnipper, det er det ingen tvil om. Men om du er ute etter kunnskap så vil jeg heller anbefale at en leser Dr. Lindbergs. Det er tydelig at Agatston er hjertelege, og at han har relativt liten erfaring med kosthold...

Prinsippene er gode, og safe. Magert - lett fordøyelig kjøtt, omega9 rike oljer og lav GI karbohydrater.

Jeg holder på å lese boka nå... Så jeg kommer tilbake med mer når jeg er ferdig.

Men noen ting vil jeg føye til:

  • 14 dager på SB også har du ikke lengre Insulinresistens! Rene mirakelkuren dette
  • Det sammalte melet som Agatston snakker om, er ikke det sammalte melet som selges i butikker her - han snakker om et fullkornprodukt.
  • Menyene samsvarer ikke med det han skriver i "teori" delen av boka. Altfor små porsjoner - menyene er lagt opp etter et lavkalori slankeprinsipp.
  • Angående lett margaring og lett dressing så understreker Agatston i "Teoridelen" av boka at disse skal unngås grunnet karboinnhold - klassisk oversetter tabbe i oppskriftene
Men jeg skal prøve å sette meg ned å konkretisere litt og få det samlet, veldig gode prisipper - men om noen skal følge dette for livet og forventer livslang helse så trengs der mer kunnskap.

Noen som vet om "Vitenskapen bak SB" finnes?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat