Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-09, 17:49   #8
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Gravid, Lavkarbo og Diabetes.

Grattis, så gøy

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Du husker å kutte på fettet når du tilfører frukt?
Sannsynligvis er det vann som følge av hormoendringene, uten at jeg kan noe særlig om graviditeter...


Ville ikke nødvendigvis kutta på fettet - det er ikke farlig med fett selv om du inntar litt mer KH - du har jo tenkt til å leve lavkarbo. Særlig mens du er gravid er det jo viktig å få i seg fett. Fremover er det vel helse som er i fokus, og ikke detaljer rundt vektnedgang. Viktig for barnet at du ikke får høye insulinnivåer (men det vet du helt sikkert alt om)

Det er ikke gjort studier på graviditet og ketose, så det er ikke mange dokumenterte råd å komme med der. Er nok ikke farlig å være litt innom ketose (hvis det hadde vært det, hadde antakelig ikke menneskeslekten eksistert idag), men siden det ikke finnes studier på det ville jeg prøvd å holde et litt høyere KH-inntak enn på ketose. Ville unngått kornprodukter, både for deg og barnets skyld. Ta en kikk på GI tabellen, så finner du masse eksempler på "langsomme" KH.
Lykke til!

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat