Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-06, 13:46   #12
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: OE på lavbudsjett- råd og tips for de med en noe slunken lommebok...

Opprinnelig lagt inn av bubavon

Jeg bare gjenoppliver dette teamet her, for å si at RÅ peanøtter er giftige, eller dvs. du dør ikke av a spise en håndfull, men kan få skikkelig vondt i magen og dårlig fordøyelse. Så akkurat peanøtter, er bedre når de er ristet.
Inkaene i syd-amerika som startet å dyrke peanøtter, ristet dem ikke, men kokte dem faktisk, jeg har prøvd det hjemme, men det er en helt annen smak enn når de er ristet.
Peanøtter ikke er en nøtt, men en belgfrukt som bønner og erter. Man spiser ikke rå bønner heller. Ekte nøtter derimot er ikke giftige når de er rå.

Må si meg helt enig i det du sier her... personlig rister jeg dem i ovnen før jeg har litt olje over dem sammen med salt.... Og smaken??? Fortreffelig!!!

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat