Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-15, 19:59   #12
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Karbobløff eller hva?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Alkohol som vin og tildels sprit kan være vanndrivende, men øl (flytende brød som TS kaller det) er ikke det. Jeg vil heller tro at kroppen ikke trives på så lavt karbotall. Hvorfor under 15g? Svært få anbefaler det. Den har gått i sultemodus, og gitt slipp da den fikk mer å forbrenne.

Dette her er da veldig lite sannsynlig Carisma? Det må da selv du se? Det kan godt hende at kroppen til vedkommende ikke trives med så få karbohydrater, men det er nå en virkelig underlig forklaring å si at når kroppen endelig fikk øl, så gav den slipp og kunne forbrenne 3 kg på en fyll? Vi vet da alle at den ene kiloen som kom gjennom disse to ukene mest sannsynlig er vann, det er jo ganske så vanlig. Også har vannet sluppet da gjennom nattens rangel. Det er jo heller ikke så uvanlig at vi opplever.
Hadde det ikke vært en liten ide å holde dette på et minimum av saklighetsnivå og ikke synse i hytt og pine?
Til trådstarter, hvordan går det nå? Det tar jo litt tid å venne seg til lavkarbo, både for deg mentalt, men ikke minst for kroppen din. Men over en litt lengre tidsperiode så håper jeg du ser nytteverdien av det.
Skal du mye ned?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat