Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-10, 11:09   #27
Catalina79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre.
Alder: 44
Innlegg: 222
Catalina79 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravlestråden for 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Catalina: gratulerer med liten Hvordan er det med lavkarbo når man er gravid? Har googlet det litt, men ikke funnet noe særs. Ikke at jeg er gravid. Jeg er derimot nysjerrig. Barn er jo aktuelt en gang i fremtiden også, så kjekt å vite

Tusen takk. Gleder meg bare mer og mer for hver dag kjenner jeg.

Lavkarbo og graviditet funker som bare det egentlig. Må holde seg utenfor ketose, så jeg har lagt inn litt frukt (merk: LITT frukt. Kan ikke spise mye av det, da detter viljestyrken vekk.. I løøøve frukt), masse grønnsaker, nøtter, gått ned litt på fettet og ellers spiser jeg som før. Heller litt over på fedon, men kommer ikke til å spise så mange av disse c-måtidene, heller ikke brød. Jeg har enormt dårlig viljestyrke, så er redd for at hvis jeg gir meg selv "lov" til å spise brød.. da er det gjort. Skal kanskje prøve wasa delikatess sesam, for å gjøre frokostene enklere. Spesiellt i perioder når jeg er alene med mini. Kort sagt, det blir jo som et vedlikehold-kosthold. Jeg får øvd meg til den dagen jeg har fått vekk det overflødige.

Er veldig spent på hva dette gjør med vekten fremover, om jeg fyker opp eller om jeg legger på meg bare det som automatisk kommer under en graviditet. Hittil har jeg hatt så masse vann i kroppen, det skvulper nesten. Vekta viste 700 g mer enn det den viste den dagen jeg fant ut jeg er gravid. Tenker det er vann, føles slik iallefall.

Hjelp, det ble litt langt.. Det var ikke helt meningen nei..

__________________

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Catalina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat