Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-12, 21:30   #12184
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvordan finner man ut om man er den typen som ikke skal ha melkeprodukter? Er det nok å ha damp i kroppen? Stikkedama jeg går hos snakker stadig om all dampen jeg har i kroppen, så jeg ser for meg at jeg letter og flyr bort snart

ost og andre melkeprodukter danner slim i kroppen, noe som heller ikke er bra, damp vet jeg ikke. Men den kunnskapen har jeg ikke fra kinesisk medisin tror jeg. Damp, phlegm(slim) og wind kalles for ondt og skal utdrives med nåler Fuktige omgivelser, vind og kulde er ikke helsebringende akkurat. Jeg blir selv veldig påvirket av været, urolig når det er vind, deppa når det er regn, åpen til sinns når himmelen er åpen og glad når sola er fremme. Mange voksne merker det på kroppen(ledd, muskler,kanskje mer) når det er vind, kulde eller fukt. Så å spise (og opprettholde et sunt indre miljø) etter forholdene tror jeg gjør oss mer motstandsdyktige, som å spise kald mat, ikke om vinteren, men om sommeren osv.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo