Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-09, 12:35   #15
pankreas
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 5
pankreas er på en erverdig vei

Sv: Utfordringer for en nybegynner på ketolyse

Siste døgnet kan vel oppsummeres slik...:
Fikk sinnsyke magesmerter når jeg våkna i går kveld, skulle på jobb i natt. Var nesten som en intens krampe i hele magen, skjønner ikke helt hva som skjedde... :-/
Gikk ihvertfall over etterhvert i natt, og har ikke merka noe mere.

Var hos legen min i dag, og kom inn på dette med vektreduksjon, nevnte at jeg hadde begynt på en diett som involverte kostindusert ketose. Han sa han ikke visste så mye om dette, men at han absolutt var positiv visst dette var noe som fungerte for meg. Skal i morgen tidlig å ta noen fastende kolesterolprøver, bare for å se hva utgangspunktet er. Ba meg komme tilbake om en måneds tid og si litt mer om hvordan det gikk, og hvordan jeg følte meg.

Var også på apoteket og kjøpte Keto-Diabur 5000-stix i dag (de hadde ikke noen som tok bare ketoner..). Når jeg skulle gjøre testen, ble feltet som markerer ketoner mørkt lilla med EN gang! Det sto at testen tok ett minutt før den begynte å reagere, men I'm shitting you not - den slo ut ca 1 sekund etter prøven var tatt!
Så da har jeg en bekreftelse på at kroppen er i ketose, og vekta sa det samme - 1,1kg ned 4,5 døgn etter oppstart!

__________________


pankreas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketogen diett/Foseid Svar med sitat