Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-11, 22:57   #8
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sjokoladekake som smelter i munnen!

Jeg har bakt denne nå.

For det første må jeg skryte av hvor enkel den er å lage, og med så enkle ingredienser. Det eneste "spesielle" var kokosmelet, som man får kjøpt fra iHerb og sikkert fra helsekost i Norge og? Ikke var det noen vanskelige metoder heller, veldig rett fram.

Og for det andre var den GOD!! Veldig god! Så god at min høykarbokjæreste ville ha mer, og mer, og litt mer Vi spiste kakestykkene med pisket fløtekrem og bær til. Smakte fortreffelig.

Det eneste jeg har å utsette på kaken var at jeg opplevde den som litt tørr, selv om jeg stekte omtrent den tiden som det står her i tråden. Veldig rart det der, for da jeg tok den ut så den helt våt og uferdig ut, men etter at den hadde avkjølt seg og stått i kjøleskapet slik at den ble helt ferdig virket den bittelitt tørr. Så neste gang skal jeg steke den enda kortere. Jeg elsker saftige brownies-aktige kaker

Forresten, jeg brukte 86% sjokoladen til Côte d'Or, den med elefantmerket. Kjøper den på Asiamat i Sandvika, men de har den sikkert mange andre steder og. Denne inneholder kun 19 g karbohydrater per 100 g, hvorav 14 er sukkerarter. Likevel smaker den kjempegodt, selv alene.

Tommel opp!!

  Svar med sitat