Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-09, 16:30   #48
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Er fett og ketose farlig?

Jeg syns det er litt synd om denne interessante diskusjonen bare skal bli hengende i luften. Det virker på meg som om mange her argumenterer på en uforståelig måte om at "jorden er flat, for det vet jo alle lærde".

Jeg tror ikke på magi. Derfor tror jeg heller ikke at energi kan forsvinne. Jeg vet derimot at jeg doblet energiinntaket mitt fra ca 2000 kcal til ca 4000 kcal om dagen da jeg begynte med lavkarbokosthold. Det førte til at jeg reduserte kroppsvekten med 1 kilo i uken gjennom flere måneder. Aktivitetsnivået var dønn identisk (i alle praktiske henseender) med det jeg hadde tidligere.

Jeg vet mange andre har lignende erfaring. Som forsker burde det vel være interessant å finne ut hvorfor?

For å ta et ekstremt eksempel; hvis et menneske drikker 2 flasker sprit (ca 4000 kcal) hver dag - og ikke får i seg noe annet - tror du vedkommende legger på seg? Og hvorfor stemmer eventuelt ikke teorien om energi inn/ut i dette (ekstreme) eksemplet? Er ikke en kalori en kalori uansett?



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat