Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-11, 01:56   #18
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg har sett flere tråder her om "hva har du spist til frokost, til lunsj, til middag og til kvelds". Og de trådene er kjempefine som tips. Men jeg syns det hadde vært interessant og sett hva folk som lever ketogent, spiser i løpet av en hel dag. Slik at jeg og andre kan få tips. Vet ikke om noen syns dette er interessant da, men jeg prøver.

I dag har jeg spist:

Frokost: Eggerøre av 3 eggeplommer, litt fløte, isbergsalat og litt rømme.
Lunsj: 570g blomkålsuppe ala Helstrøm. Litt valnøtter.
Middag: 1 ½ laksefilet med litt hjemmelaget pesto og 2 ss rømme.
Kvelds: 50g hjemmelaget knekkebrød av linfrø, solsikkerkjerner, sesamfrø og eggehvite med majones, agurk, salami og kokt skinke. En tallerken blomkålsuppe.
Kvelds nr 2: Salat med litt reker og tzatziki.

Kommentar: I dag har jeg spist mye, men er fortsatt sulten. hm...

Likner litt på det jeg spiser en dag da jeg er sulten. Noen dager er man mer sulten enn ellers, , og lek fritt da med det du har til rådighet. Suppen kunne hatt mer fløte eller proteiner i form av reker, kreps, hummer eller noen typer fisk.

Er egentlig superimponert over over hvor mye god mat du lager allererde, på et kosthold du ikke er vant med på ketolyse enda. Mulig du er dødslei av å å lese opp og ned, men du vet veldig mye mer enn de som faller av etter noen uker, og det vil betale seg på sikt. Det du spør om, og undersøker, vil betale seg i form av en ny kropp, mer energi, et stabilt blodsukker, og et sunt liv til syvende og sist. Det blir kanske litt jobb, men det er verdt det!

P.s. hadde vært artig å samles en gjeng der vi lager en god ketolyse-middag og inspirerer hverandre, en gang i måneden. Bare en sånn artig tanke.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat