Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-15, 18:15   #12157
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Navnet ble opprinnelig brukt på innmatpølser, men brukes i dag på pølser laget hovedsakelig av fårekjøtt, men annet kjøtt blandes også i. Men ja, det er en spekepølse, har aldri hørt om den morrpølse av den typen du beskriver - bare google det og se på bildene.

Ikke noe fårekjøtt i disse. Jeg hadde nok slitt med å få dem ned da... Liker ikke fårekjøtt.

De jeg har kjøpt i det siste (fra Håland Kjøtt) er 70% storfekjøtt, 10% storfejur, 10% storfelunger. Fin ingrediensliste uten tulleingredienser. Men det pleier å være litt lever i, tror jeg.

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

Pappa er trønder, og han pleide å legge morrpølsa oppå raspeballene for å tilberede den mens de kokte - en myk innmatpølse med ganske spesiell farve (mørk og nesten litt blåaktig? Mulig jeg husker feil) som lukter veldig... Spesielt. Har aldri smakt på den, så konsistensen kan jeg ikke si noe om, men spekepølse er det iallefall ikke

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nå er jeg ikke fra morrpølseland. Men for to år siden hadde vi folk på besøk fra Ålesund og de hadde "blaut" morrpølse med seg som vi kokte til pinnekjøtt.

Hm, så langt nord som Trøndelag og Ålesund altså? Hadde egentlig kommet frem til at det var en sør-norsk pølse...

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

Jeg har null snøring, men er den myke pølsa jeg er vokst opp med å kalle morrpølse - hvorvidt det er riktig aner jeg ikke

Ca sånn ser det ut hvis man bare tar og steker den alene uten tarm: "kjøttdeigen" til høyre

Hvis man koker den (og legger litt løk oppi), så blir den nok seende slik ut:

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC