Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-14, 14:29   #4
Frankie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Rogaland, Sandnes
Alder: 44
Innlegg: 5
Frankie er på en erverdig vei

Sv: 13 dager uten sukker og raske karber - har aldri følt meg så dårlig

Hei Huldra65,

Siden du poster denne under lavkarbo generelt svarer jeg som om det er en lav karbo, middels protein, høy fett kosthold du følger.

Lavkarbo betyr ikke at man skal gå inn for å redusere kcal, ei heller skal man spiser for lite fett. Når kroppen er adaptert til å forbrenne fett burde man ligge på 75-85% av kalorier fra fett. Kroppen bruker nå fett som energikilde nr 1, istedet for karbohydrater.

Jeg ser at du spiser grønnsaker, frukt, havregryn og lavkarbo muffin. Dette kan føre til at du får i deg for mye karbohydrater.

Hvis du ønsker suksess med lavkarbo skulle du logget alt du spiste en dag for å hvor mye fett, proteiner og karbohydrater du får i deg. Du kan prøve fitday, eller mylog, alternativt skrive opp det du spiser i gram så kan vi her på forumet hjelpe deg med å regne ut hva du får i deg på en typisk dag.

For min del har jeg nesten ingen sultfølelse på lavkarbo. Jeg spiser rikelig med fett i min kost. Når jeg spiste tradisjonell høy karbo kost var jeg sulten hele tiden. Lavkarbo har så mange fordeler, men det er lett å gjøre feil som gjør opplevelsen utrivelig. Jeg har gjort mange av disse feilene selv. Det er derfor det er så greit med et forum som dette, for da kan vi hjelpe hverandre.

Frankie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat