Vis enkelt innlegg
Gammel 10-12-14, 17:23   #24415
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg skal starte opp med metformin (3 x 500 mg per dag), men siden magen fort kan bli litt krøllete børse jeg vel trappe opp gradvis (legen sa ikke noe om det, og jeg glemte å spørre, men antar det fortsatt er gjeldende). Ser at det er delestrek på tablettene, og lurer derfor på om det er smartere å starte med en halv tablett 2-3 ganger om dagen i stedet for 1 tablett 1 gang om dagen som jeg i utgangspunktet tenkte. Og når/hvordan bør jeg da øke?

Jeg fikk beskjed om å øke langsomt opp til den samme dosen du skal ha og sånn jeg gjorde det (jeg delte dog ikke tablettene, men det hadde nok vært en fordel), var å begynne med én. Jeg fikk ganske fort bivirkninger, og da bare fortsatte jeg inntil de ga seg, før jeg trappet opp til to om dagen, og fikk tilbake bivirkningene, og økte ikke til tre før de gikk over. Jeg måtte imidlertid trappe ned igjen en periode, for det ble alt for ille. Men det bedret seg da jeg sørget for å ta dem midt i måltidet. Det tok i alt ca tre måneder. Hadde jeg delt dem, kunne det kanskje ha gått mer sømløst.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥