Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-12, 08:50   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kjøreregler for lavkarbo-omlegging ?

Det virker bra det du skriver angående kosten. Prøv å få i deg litt lever innimellom om du kan like det (det er naturens multivitamineral) og fet fisk.

Å finne ut om du trenger vitaminer/mineraler ut fra det er relativt umulig fordi vi ikke aner hvor mye av de vitaminene du spiser du tar opp. Det kan du kun få en anelse av etter å sjekke symptomer (f.eks endringer i negler/hår/hud), blodprøver eller hårmineralanalyse.

Men det du skriver om søvn har jeg lyst til å henge meg opp i. Du forlanger mye av kroppen med en kraftig kostomlegging. Da bør du gi den nok søvn - spesielt i overgangsfasen. (Ja, jeg vet det kan være vanskelig i praksis, men du må prøve å prioritere de løsningene som kan gi deg god søvn.) Det er lite som sliter så mye på kroppen som for lite søvn. Sliter du med å sove når du først legger deg kan du ta litt magnesium om kvelden. Mange lav-karbere opplever større behov for magnesium etter omlegging av kosten (vanlig symptom er større og mindre muskelkramper/spenninger), spesielt om man ikke spiser en del nøtter/frø. Husk også å "spinne ned"/"gå til ro" om kvelden...

Når det gjelder endring av forbrenningsmønster så er det også(!) veldig individuelt. 2-8 uker med "opp og ned" er ikke unormalt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat