Vis enkelt innlegg
Gammel 08-07-07, 00:01   #38
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol og ketose

Opprinnelig lagt inn av belinda, her.

Uffda, ble noen skrivefeil, men du skjønner meg sikkert. Glemte hvilket år utgaven er fra. Den norske utgaven fra Pantagruel Forlag AS 2004

Skjønte det jeg!
Ja... Den er utgitt i Norge 2004, men skrevet og utgitt i USA i 92 (Til tross for at det kom en ny utgave fra Atkins i 2001)
Det har vært et stor tema her før, men det er dessvere sant... Kan ikke skjønne hvorfor Celina og Co valgte å ta en gammel utgave og gi ut på ny, men gudene veit...

Stemmer det som står, forsåvidt. Men de stiksene jeg bruker antyder at jeg er i ketose om de så er mørk eller lys lilla, og jeg tar av like mye uavhengig av fargen, så lenge det blir utslag.
Jeg må si jeg opplever at den blir lysere om jeg drikker mye vann. At mengde vann påvirker stiksen er et ubestridt faktum. Legen min forteller meg det samme som langt mer erfarne folk på ketogent kost sier.
En annen ting er at stiksen er bare en indikator, og aner ikke hvor ketonene kommer fra. Om du spiste et fettrikt kosthold rett før du testet urinen, så kan det komme ketoner derfra, som er fra fettet i maten, og ikke nødvendigvis fra fettet i kosten!
Det samme gjelder for alkohol. Alkohol bliri også til ketoner. Ikke alltid like lett å forstå seg på.

Bare greit å vite

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!

Sist redigert av Photobscura : 08-07-07 kl 00:08.
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat