Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-13, 01:32   #25
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukkermåling

Nynorsk er fint, Vimsen. Eg skriv av ein eller annen grunn bokmål når eg er på forum og slikt, medan eg skriv nynorsk privat...

Det finnes ingen kur mot reaktiv hypoglcemica såvidt jeg skjønner; eneste man kan gjøre er og spise jevnt og unngå raske karbohydrater. Akkurat som det er med oss med diabetes, så er det også slik for alle andre at det er ikke en fasit som sier akkurat hva man bør unngå/begrense og hva som er trygt. Man må nesten prøve seg frem. For mitt vedkommende betyr det at de fleste bønner (som har en lav GI) ikke er bra for blodsukkeret mitt, mens BlackEyeBean faktisk senker blodsukkeret.
Gubben min ligger på drøyt 100 karbohydrater i døgnet, og innimellom de fire måltidene han spiser til dagen, så spiser han hjemmelagede energibarer (har alltid stående i kjøleskapet).
En legesjekk er aldri dumt, men leger flest bryr seg lite om man har lavt blodsukker; er bare diabetes de kikker etter.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.

Sist redigert av BenteR : 20-07-13 kl 01:38.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat