Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-12, 17:00   #26
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Den beste sjokoladekaken jeg vet om

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Husket du det? :-)

Fødselsdagsselskapet skal være på søndag, så det blir vel i de nærmeste dagene.

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Denne så nydelig ut! Takk for at du deler!! ps, har noe sp.mål ang. oppskriften...

Hva mener du med det i parantes?:
1/8 ts bakepulver (originalt cream of tartar)
- Det er riktig som dietta sier, at oppskriften originalt er amerikansk. Jeg lot det stå dersom noen skulle føle for å bruke cream of tartar.

Kokosmelk som på hermetikkboks?
125 ml (1/2 cup) kokos melk
- Ja! Jeg pleier å vispe det ut i egen bolle ettersom den pleier å skille seg. Så lar jeg bollen stå, ettersom noe av det skal brukes i kremen oppå kaken.

Da du brukte tagatesse, kuttet du ut stevia da? Hvor mange ml med tagatesse og sukrin brukte du da?
(110 ml (1/2 cup) sukrin og 2 ts stevia (1 var mer enn nok hos meg)
- Ja, jeg tror det... men jeg husker faktisk ikke. Jeg tror oppskriften er beregnet på mer konsentrert stevia enn den jeg har. Det beste er nok å smake på røren mens du tilsetter søtning.

Hva er forskjellen? Eller rettere sagt, hva er vaniljeekstrakt?
1/2 ts vaniljeekstrakt (eller pulver)
- Ekstrakt er flytende og pulver er.. ja, pulver. Begge deler tilsetter vaniljesmak, så da tenker jeg du kan bruke det du har.

Hvor får man kjøpt kokosmel?
110 ml (1/2 cup) kokosmel
- På helsekost. De ser slik ut:

Da har jeg og svart på spørsmålene. Håper det hjalp.

Opprinnelig lagt inn av Amles, her.

Oi! Tusen takk for oppskriften!
Denne skal jeg prøve ut asap..
Smaker den sånn lavkarbo-ish, eller er den mere lik "vanlig" kake?

Jeg vet ikke helt hva du legger i lavkarbo-ish.... men den er ikke eggete eller noe sånt. Tror jeg skal være såpass vågal og si at den er mer lik vanlig kake.


Og ja... vaniljestevia må være ideelt til denne! Jeg har kjøpt steviadråper med vanilje, sjokolade og english toffee siden sist. Så denne gangen blir det nok... en interessant kake.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat