Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-12, 20:09   #75
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av suverene severina, her.

har egentlig ikke tid til å stikke innom, men bare måtte. Så hyggelig å ha noen å drodle litt med!

Trivsel!

Ikke veie på mandag nei! Fryktelig dum dag for slike aktiviteter jeg velger meg heller fredag; da har jeg 5 dager å "korrigere" helga på + lettere å holde fokus i helga da jeg faktisk vet hvordan ståa er. Egentlig er jeg en ganske enkel sjel skjønner dere

Spiste middag med mannen i dag, ble litt sånn der s p i s e s a k t e, men det viktigste var at jeg faktisk var bevisst det. Husker for lenge lenge siden ble det sagt at man burde tygge hver munnfull ....32 ganger? 50 ganger? Uansett, å tygge så og så mye gjør at man spiser saktere. regner med at mage og tarm ikke takker nei til ferdig tygget mat heller?

Nyt hverdagen hjemme alene Jojomester! Greit å ha litt forsiktig tilvenning, for så å lettere takle den store overgangen da sistemann/dame også tar pikkpakket og drar. Her er det en stund siden alle dro, og hver gang de er hjemme så gleder vi oss selvfølgelig, men jammen er det godt når de har dratt også!

Karins brød fant jeg ja Fedona, og det skal prøves en dag. Her er oppskriften hvis dere andre vil se på det også. Er det litt sånn "svampete" eller er det litt mer brødaktig i konsistensen?

Jeg har prøvd å sjekke ut "stoppere" Jojomesteren, uten at jeg har funnet ut hva det (og om det evt var noen) var for meg. Jeg har også kuttet ut kunstig søtning, tomat, sopp, you name it. Alt unntatt melkeprodukter. Jeg er enig med deg i at de med BMI under 30 ca går ned mindre i vekt, kanskje de gir opp? Det går ikke så fort som de leser om hos andre? Mange tror at på LK raser vekta ned uansett. Jeg vet i allefall at den ikke gjør det; jeg er jo et eksempel selv. Da jeg startet for et år siden var BMI'en på 29,42, mens den i dag er 29,07 så det går da nedover, om en ganske sakte

Jeg stiller også spørsmål med om disse "stopperne" ville være stoppere på andre "kurer" også. For meg er ikke LK en kur, det er faktisk en måte å leve på. Jeg har andre helsegevinster som gjør at det er verdt å holde meg unna KH. Men det er veldig demotiverende å fokusfokusfokus på kosthold og likevel ikke gå ned i vekt; derfor startet jeg denne tråden for å se om det var flere enn meg som sleit på det området. Når det gjelder "levereglene" mine, så tenker jeg at de vil bidra til enda flere helsegevinster for meg. Ingen tar skade av å stresse mindre, drikke nok vann, sove nok osv. Så derfor blir det en bonus hvis vekta går ned. Når jeg velger å veie meg hver uke er det for å følge med og at jeg ikke går opp), men skulle jeg bli deppa av evt oppgang over tid så slutter jeg å veie meg. Har da lært noe av det siste året

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med denne setningen: Men er det sånn at overvektige ikke skal ha noen særlig tro på lchf som slankekur? For oss gjelder lavkalori (lavkarbo eller ikke) og trening, og bare det?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat