Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-13, 08:38   #16
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av Supah, her.

Hei, jeg forstår godt de utfordringer du har med din sønn i forhold til asberger, og skjønner at det blir store omlegginger i forhold til de rutiner og vaner han har. Håper du klarer å ordne det på en måte som fungerer for han.

Når det er sagt, så synes jeg det er litt merkelig at du sier at du ikke vil at han skal leve ketogent fordi det ikke er normalt, og at du ønsker at han skal leve et langt liv. Det er mange som lever ketogent og trives veldig godt med det.

Og hvis vi skal gå inn på hva som er normalt og ikke, så er det vel slik nå i Norge at det som er normalt er å spise mye ferdigprodukter og at man får i seg store mengder mat man ikke vet hva inneholder. Jeg vil påstå at det er dumt å velge en retning ut fra hva som er normalt og ikke. Jeg har prøvd å leve både ketogent, og å leve på lavkarbo uten å være i ketose. For meg er det helt klart lettest å forholde meg til å skulle være i ketose. Da har man helt klare retningsregler for hva som kan spises og hva man bør unngå. I tillegg får jeg en helt annen metthetsfølelse, og sukkersuget forsvinner. Du kjenner såklart din sønn best, og finner nok noe som kan passe for han, men jeg synes bare begrunnelsen din ble litt feil..

Jeg mente ikke at han ikke kan leve et langt liv med ketogen kost, men at han helst skal fortsette å leve på lavkarbo uten å gå opp i vekt igjen. Har selv prøvd å leve ketogent og vet at det er mye man må avstå med det.
Jeg ønsker at han skal klare dette uten å måtte gjøre veldig drastiske forandringer.
Jeg tror rett og slett det vil bli for mye for han å måtte leve på ketogen kost, hadde ikke orket det selv resten av livet heller.
Har nok mer tro på smartkarbo

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat