Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-14, 13:31   #3
lovechild
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Bergen
Innlegg: 21
lovechild er på en erverdig vei

Sv: Progesteronkrem / PMS

Hei! Jeg har brukt en progesteronkrem i nesten et år nå og det har hjulpet meg veldig. Hun over her har prøvd en syntetisk og det er ikke det samme som en naturlig. Jeg bestilte fra Natpro som får kremene sine fra USA. Jeg slet med det samme som deg, mye PMS, hormonell angst, uren hud, hetetokter (i en alder av 22)... Og som hun her oppe også skriver: ja, du blir verre. Alt blir verre av kremen, PMS og hodepine og kvalme og alt mulig, men det du føler er ikke egentlig kremen eller progesteronen, men nemlig østrogenen. Østrogenreseptorene settes i gang når du bruker kremen, og da er det rett og slett østrogenen som ypper seg mens progesteron igjen tar tronen - men det tar tid. Derfor er det så viktig at man bruker nok av kremen (kjør gjerne på med 2 ts hver dag) og at man holder ut den første tiden og ikke lar seg lure av at det er kremen som gjør en dårlig. Det er bare det allerede eksisterende problemet som blir "aktivert".
Jeg fikk selv østrogendominans etter å ha brukt p-piller, noe som var veldig uheldig for helsen min. Du bør også sjekke d3-lageret ditt hos legen, da det er avgjørende for at du skal komme over østrogendominansen. Hold ut og ikke gi deg!

lovechild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat