Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-11, 20:32   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkerfritt godteri, men?

Hei,
Jeg pleide ikke å regare på søtningsmidler før jeg spiste godteri fra DeBron, lenge siden jeg har blitt så sjuk. …men det er såkalte godkjent godteri. Bortsett fra magesmerter og magesja så kan inntak av kunstige søtningsmidler faktisk være med på å opprettholde søtsuget. Det beste er jo å lage seg noe lavkarbo vennlig som et alternativ til ”sukkerfritt” godteri, pisket krem og bringebær er en slager her inne. Det kan hende at du bør kutte ned på Atkinsbarene, de innholder mye kunstig søtning.
Min erfaring med søtsug er at det faktisk kan være et symptom på at du får i deg for lite fett.

Frokenpia: man kan ikke hoppe ut av ketosen pga et høyt kalori inntak…

Selv så synes jeg pastiller i alle former, en kjærlighet og tyggegummi hjelper mot det værste søtsuget.
Det ser ut til at du er en av de som vedlikeholder søtsuget med pastiller, kjærlighet og tyggegummi. De aller fleste av de overnevte inneholder sorbitol og xylitol som ikke er forenelig med ketose, man må ta med kh i dagens kh kvote, av pastiller så er stor IFA tillatt.
..som nevnt tidliger anbefaler heller at man lager seg noe lavkarbo vennlig mat om søtsuget skulle ta overhånd, fete ost osteskiver med smør, krem m/bær etc.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat