Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-12, 18:03   #7
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Beinhinnebetennele?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Hva med og sykle

Lurt! Det vil jo ikke belaste foten noe særlig...blir helt urolig bare av å tenke på å være i ro..

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Vedvarer det over en uke selv om du holder deg i ro, kan det hende du bør vurdere betennelsesdempende fra legen... evt kan du forsøke voltarol som er reseptfritt. Vær forsiktig med å massere der det gjør vondt, det kan i mange tilfeller bare irritere enda mer...

Økning av omega-3 kan kanskje hjelpe om du har litt ubalanse mellom omega 6 og 3?

Stemmer det med massering Nerthus...ville bare sjekke om det var en muskelknute. Ikke lurt å massere på evnt betennelser Takk for tips om omega6/3, er veldig bevisst det forholdet, og får i meg passe mengde Omega 6 via nøtter og litt mere Omega 3 via linfrøolje og eye-q
Ellers gode råd!

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Jeg stod på twintip-ski et år på folkehøgskole, og var så uheldig å få beinhinnebetennelse av det konstante trykket på leggen. Jeg hadde egentrening med styrke, svømming og sykling en periode, og fikk i tillegg betennelsesdempende fra legen. Dessverre virket det ikke som det skulle, og jeg begynte med ski før betennelsen fikk gi seg ordentlig. Det resulterte i kronisk betennelse, som jeg sliter med hver gang jeg løper for mye..(hver gang jeg trener )

Jeg ville ikke sluttet å trene helt, men fokusert på øvelser som ikke irriterer betennelsen. Svømme, sykle, styrketrening og kanskje også styrke/balanse for leggene. Pass også på å tøye godt ut i leggen, det er visst viktig.

Håper du finner noe som hjelper!

Takker Åssi!! Ja kjenner at det "river" når jeg går, særlig med lange steg. Småjogging, utfall, markløft og knebøy(uten vekter) gjør overhode ikke vondt..det er KUN vanlig gange

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat