Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-19, 13:19   #5
LeParisien
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2014
Innlegg: 11
LeParisien er på en erverdig vei

Sv: Nå går det så altfor galt! :(

DEt er dessverre slik det går etter mange år på lavkarbo. Det gjelder også meg. Jeg startet med kjøtt og fett - må ha vært i 2006, og gikk ned jevnt og trutt til det kom til et punkt hvor det ikke gikk lenger ned, enda jeg kunne trengt å ta av ytterligere "7 kilo". Men vekten var stabil i mange år før den sakte og sikkert begynte å krype oppover. Idag er jeg vel halvveis mellom max og min. :-(

Jeg sendte en epost angående dette til selve "guruen" - Sven Sture Skaldeman. Selv han opplever dette - med seg selv og tilbakemeldinger fra andre.
Antageligvis så skjer det noe med metabolismen i kroppen. Ingen av oss som vet. Blodsukkeret mitt var ok sist jeg var hos legen 1 år tilbake. LDL var derimot moderat høy.

Kanskje skyldes det at kroppen i lang tid har gått på reservebluss ang. forbrenning og når inntaket overgår den forbrenningen så lagres overskuddet som fett. Kanskje må forbrenningen trigges med en reell omgang karbo i en kort periode; har ihvertfall hørt fra noen at det kan være løsningen, men selv jeg kvier meg å gjøre det. I dag starter jeg dagen med en teskje honning og kaffe og venter ca 2 timer før jeg spiser frokost som vanligvis består av 2 egg og litt majo.

Hvis noen andre opplever det samme, skriv gjerne og skulle noen har en løsning på dette, ikke nøl med å informere!!

LeParisien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat