Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-08, 19:50   #23
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Barn og lavkarbokosthold ...

Min eldste som blir 11 er sær i matveien. Jeg lager maten svært enkel til han. Kyllingfilet i biter på tallerken, erter elle brekkbønner og brun ris eller revet gulrot. Sørger for at maten ikke kommer borti hverandre og det hjelper masse. Ingen saus oppå. Da blir det rene smaker og han spiser en og en ting. Først kylling, så grønnsaker og ris om han orker.

Ellers så gjelder smake to biter av all mat her også. Problemet er at minsten er fryktelig allergisk mot nøtter, egg, tomater osv og dette kan føre til alvorlige astmaanfall eller væskende sår. Derfor blir maten han mye mer kjedelig, dog er alt hjemmelaget pga eggallergi.

En digresjon; men vet dere hvor mye mat som er tilsatt egg??? Eggepulver, eggehvitepulver osv osv.

Her i huset får ungene fremdeles en burger, men det er grovt brød og hjemmelaget burger. De får pasta på grov pasta osv og brødet er alltid spelt og grovt. Rene pålegg som skinke, ost osv.

Urolige barn har veldig godt av ren mat uten konserveringsmiddler. I tillegg ville jeg gitt Eye Q som har bevist økt konsentrasjon i forhold til skole osv.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat