Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-04, 18:39   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Så vidt jeg har sett er det kun Ruccola blandingen fra Dole som de har funnet salmonella i. Var det andre og ?? Trodde Dole brukte den italienske leverandøren jeg. Men det er visst snakk om to stk ja:

Opprinnelig lagt inn av VG

Minst 15 personer på forskjellige steder i landet er smittet av bakterien Salmonella Thompson. Folkehelseinstituttet og Mattilsynet mistenker at smittekilden er knyttet til rucola-salat. Sju av de smittede personene har oppgitt å ha spist ferdigsalat i plastforpakning av typen Dole Rucola Mix. Mattilsynet har sendt prøver av både Dole Rucola Mix og Vitanature til analyse.

- Folk bør unngå å spise rucola-salat fra disse to produsentene inntil videre. Vi vil vurdere situasjonen fortløpende, sier seniorrådgiver Bjørn Gondrosen i Mattilsynets seksjon for smittestoffer og biotoksiner.

Dole Rucola Mix er allerede trukket tilbake fra butikkene, og det samme vil skje med rucola-salaten av typen Vitanature.

Kjøpte den blandingen en stund, men ruccolaen ble alltid vassen og illeluktende etter en dag åpnet pose - og noen gangen uåpnet pose og, - så nå kjøper jeg og skjærer opp alt selv - ferskt hver dag. Ruccola fra lokale produsenter er iallefall trygt (pleier å selges i bunter eller i plastbokser med plastfolie over), også den som selges som "krydderplante". Står sammen med basilikum og de andre pottene.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat