Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-09, 15:37   #1
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Nyyydelig eplekake :D


Jeg lagde først en vanlig eplekake. Synes den var så god så jeg modifiserte oppskriften og laget en lavkarbo eplekake. Den ble meget god!

Man tager:

250 gram margarin (romtemperert)
25 gram candrel eller splenda
50 gram ketolysemix eller soyaprotein uten smak
110 gram mandelmel (jeg malte i foodprossessoren)
2 ts bakepulver
5 egg
250 gram epler uten skall i båter
kanel og søtstoff.

Skill eggene og visp eggevitene stive. Visp margarin og candarell godt. Ha i en og en eggeplomme (så det ikke skiller seg) og ha i resten av tørrvarene. Vend inn eggehvitene. (har du dårlig tid kan du droppe å piske eggehvitene stive, bare ha i ett og ett egg.)

Ha halvparten av røren i en rund 22 cm rund form. Stapp i halvparten av eplebåtene og strø maaasse kanel på og strø med splenda eller candarel. Ha på resten av røra og stapp i resten av eplene.Strø med masse kanel og strø med splenda/candarel.

Stekes på nederste rille på 170 grader i 40 minutter.(stikk en pinne i mot slutten for å sjekke)

Min ble litt tørr dagen etterpå. Men da delte jeg et stykke i to, smurte med smør og strødde kanel og splenda på og satte bitene sammen igjen. MEEEGET godt (den var også god med rømme og lettsyltetøy på

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010


Sist redigert av Impulsiw : 25-02-09 kl 22:55.
Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat