Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-07, 01:31   #14
BiggestLooser
Medlem
 
BiggestLooser sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 60
Innlegg: 130
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg
Wink

Sv: Slankekrigen/The biggest looser

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

HeiHei,

jeg har aldri sett noen av programmene. Og vil egentlig bare kommentere navnet på denne amerikanske versjonen. Bare tittelen får meg til å rødme. Biggest looser liksom. Som i ugg-ugg-pølse-med-luggelooser liksom.Synes det er trist at noen i det hele tatt bruker sin tilmålte tid på å se på et program med et slikt navn. Er vi ikke likeverdige? Er vedkommende som bare tok av seg 1 kilo per uke en taper, bare fordi noen andre klarte 3? Bare ved å titte på slike programmer legitimerer, og lønner man bruk av å klassifisere mennesker basert på primitive følelsessmessige instinkter (looser, looser, bare smak på ordet). Noe som forringer folkets oppfatning av både seg selv og andre. Men for å forstå dette må man jo nødvendigvis våkne fra dvalen. Og det er jo ikke nødvendigvis så veldig lett?

Bill. Merk. "Bytt kanal".

Hmmmm....ingen mobbing av BiggestLooser her. Mitt brukernavn er inspirert av dette programmet, men jeg klarte også å stave feil med en o for mye. Men pytt pytt Det kan være vanskelig for folk hvis morsmål ikke er engelsk å skjønne ironien her. Det å være en Loser eller taper oppfattes som noe negativt, men her snakker vi om vekt tap og da er det bare positivt å være den største taperen. Her har amerikanerne hatt det morsomt med språket.

Jeg var for noen år siden med på en lokal slankekonkurranse som het "The Battle of the Bulge" og vi fikk T-skjorter med påskriften "I lost in the Battle of the Bulge". Jeg ble litt sur når jeg første leste påskriften fordi jeg vant konkurransen og mente at påskriften skulle vært "I won the Battle of the Bulge". Det tok litt tid før jeg skjønte den egentlige meningen.

Tilbake til den amerikanske tv`ens Biggest Loser. De viste oss lite av hvilket kosthold og treningsopplegg de fulgte. Jeg synes de la mer vekt på forholdet mellom deltakerne og hadde diverse konkurranser. Det som var mest inspirerende var før og etter bildene. Noen kunne knapt kjennes igjen fordi de forandret seg så mye utseendemessig.

Min personlige konklusjon er at det er lite å hente rent kostholds- og treningsmessig fra Biggest Loser, men at det for det meste har en underholdningsverdi og er en slags "Survivor" type reality show.

__________________
Starta livsstilsomlegging Januar 2003.





BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat