Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-14, 20:14   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kvalm og grinete

Er nok ikke så uvanlig, nei. Jeg har alltid ment det er en god ting å ta det gradvis. Enkelte skifter tvert, og det er vel greit om man orker den overgansperioden mange opplever. Men har du levd særlig fettfattig, vil jo f.eks. galleblæren din måtte jobbe ekstra hardt når du med ett går over til et såpass fettrikt kosthold som det ketogene fordrer, og det fører fort til kvalme.
Så sånn jeg ser det har du i all hovedsak to valg: Stå han ut (og det er såpass individuelt hvor lang tid det tar, at der kan jeg ikke hjelpe deg. Kanskje en uka, kanskje tre, kanskje mer?!), eller øke karbohydratene og minske fettet, og heller begynne på nytt men ta det gradvis.
Jevnt de fleste venner seg til fettet. Faktisk er det ikke så mye fett som man skal ha det til, og mange gjør "feilen" å drukne all maten sin i fett. Det handler i grunn mer om å ta de rette valgene hva angår matvarer: velge hele meieriprodukter (om man spiser sånt), de mest marmorerte kjøttstykkene og generelt det mest fettrike kjøttet, de feteste fiskesortene, kylling med skinnet på, olje i dressingen, smør over grønnsakene, fete sauser, unt so weiter. Det kan være greit å kamuflere fettet litt. Og ikke vær redd for det mettede fettet, altså. It's good for you!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat