Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-13, 11:57   #9
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Karbohydrater vs. kalorier. Gjør jeg dette rett?

Opprinnelig lagt inn av SinisterAlex, her.

100% sikker, det er termofysikk. Om du klarer å omgå de lovene, har jeg såklart feil.

Det er ikke snakk om å omgå lover her! Spørsmålet er om termofysikkens lover er relevante for levende organismer. Vi er ikke maskiner med en definert virkningsgrad målt ut fra tilført energimengde, og forskjellige matvarers energinivå målt ved forbrenning under flere hundre grader i et kalorimeter (dvs en ovn) er ikke nødvendigvis sammenfallende med de prosesser som foregår i kroppen vår ved en temperaur på 37 grader. Dessuten har vi en mengde hormoner som styrer energiopptak, forbruk og lagring. Så å påstå at energi inn= energi ut er en grov overforenkling slik jeg ser det. Kroppen vår er et mye mer avansert maskineri enn som så....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat